Download: Addons LS Public 2015 Click Here for Download
Dit artikel gaat over de video game digitale distributie software. Voor de video game console, zie Steam Machine (hardware platform).
"Steamworks" richt hier opnieuw. Voor de brouwerij, zie Steamworks Brewing Company.
Steam is een digitaal distributieplatform ontwikkeld door Valve Corporation aanbieden van digital rights management (DRM), multiplayer gaming en social networking diensten. Steam biedt de gebruiker tijdens de installatie en automatische updates van games op meerdere computers, en de gemeenschap functies, zoals vrienden lijsten en groepen, cloud opslaan, en in-game voice en chat functionaliteit. De software biedt een vrij beschikbare application programming interface (API) genoemd Steamworks, die ontwikkelaars kunnen gebruiken om veel van de functies van Steam te integreren in hun producten, met inbegrip van netwerken, matchmaking, in-game prestaties, micro-transacties, en ondersteuning voor door gebruikers gemaakte inhoud via Steam Workshop.
Hoewel in eerste instantie ontwikkeld voor gebruik op Microsoft Windows, zijn versies voor OS X en Linux-besturingssystemen later weer vrijgelaten. Toepassingen waarvan de belangrijkste functies aan het chatten bent en winkelcentra zijn ook vrijgegeven voor iOS, Android andWindows Phone mobiele apparaten. De website Steam repliceert ook een groot deel van de storefront en sociale netwerkfuncties van de stand-alone applicatie.
Met ingang van september 2015, zijn er 6464 Windows-games, 2323 OS X games, en 1.500 Linux spellen beschikbaar op Steam. De dienst heeft meer dan 125 miljoen geregistreerde accounts. Steam heeft maar liefst 12,5 miljoen gelijktijdige gebruikers met ingang van november 2015. De Steam-platform wordt beschouwd als de grootste digitale distributieplatform voor PCgaming zijn; in november 2009, Stardock was uitgegaan van 70% en dan later, in oktober 2013, werd geschat door Screen Digest dat 75% van de online games gekocht via Steam gedownload. In 2015 gebruikers gekochte titels via Steam of via Steam sleutels van externe leveranciers in totaal ongeveer $ 3500000000 neerkomt op 15% van de wereldwijde pc-spel verkoop voor het jaar, op basis van schattingen van de tracking website Steam Spy. Het succes van de Steam-platform heeft geleid tot de ontwikkeling van een lijn van Steam Machine micro-consoles en personal computers die aan minimale specificaties en steamos, een Linux-gebaseerd besturingssysteem opgebouwd rond de Steam Client Server.
Vóór de uitvoering van Steam, Valve Corporation had problemen het actualiseren van haar online games, zoals Counter-Strike; die patches zou leiden tot de meeste internetgebruikers base verbreken enkele dagen. Valve besloten om een platform dat games automatisch zou werken en te implementeren sterkere anti-piraterij en anti-cheat maatregelen te creëren. Valve ook erkend door de gebruiker polls op het moment van de aankondiging in 2002, dat ten minste 75% van de gebruikers hadden toegang tot high-speed Internet-verbindingen, die alleen met de geplande Internet expansie zou groeien in de volgende jaren, en erkende dat zij kon game content te leveren sneller aan spelers dan via de detailhandel kanalen. Valve benaderde diverse bedrijven, waaronder Microsoft, Yahoo !, en RealNetworks aan een cliënt op te bouwen met deze functies, maar werden geweigerd.
ontwikkeling stoom begon in 2002.Working titels voor het product opgenomen "Grid" en "Gazelle". Het werd voor het eerst onthuld voor het publiek op 22 maart 2002, op de Game Developers Conference, waar het puur werd gepresenteerd als een distributienetwerk. Om het gemak van de integratie van de Stoom met een game te tonen, Relic Entertainment een speciale versie van Impossible Creatures. Echter, was het spel niet uitgebracht op Steam tot 2015. Valve een partnerschap aangegaan met een aantal bedrijven, waaronder AT & T, Acer en GameSpy Industries. De firstmod uitgebracht op het systeem was Day of Defeat.
De Steam client is voor het eerst beschikbaar gesteld voor publieke bèta testen in januari 2003 tijdens de beta-periode voor Counter-Strike 1.6, waarvoor het verplicht was om te installeren en te gebruiken. Op dat moment werd de primaire functie van de Stoom van het stroomlijnen van de patch proces gebruikelijk in online computergames. Steam is een optioneel onderdeel voor alle andere games. 80,000-300,000 gamers testte het systeem wanneer het in de beta periode. Het systeem en de website verstikt onder de druk van duizenden gebruikers tegelijkertijd een poging om de laatste versie van Counter-Strike.In 2004 te spelen, werd de World Opponent Network stilgelegd en vervangen door stoom. De online functies van games die Wereld Tegenstander netwerk nodig is opgehouden te werken, tenzij ze werden omgezet in stoom.
Rond die tijd begon Valve onderhandelen over contracten met een aantal uitgevers en onafhankelijke ontwikkelaars om hun producten, met inbegrip van Rag Doll Kung Fu en Darwinia vrijgeven, op Steam. Canadese uitgever Strategy First kondigde in december 2005 dat het zou samenwerken met Valve voor digitale distributie van de huidige en toekomstige titels. In 2002, de managing director van Valve, Gabe Newell, zei dat hij het aanbieden van mod teams een game engine licentie en verdeling over de stoom voor US $ 995. Valve's Half-Life 2 was de eerste wedstrijd om de installatie van de Steam-client nodig om te spelen, zelfs voor retail exemplaren
"Steamworks" richt hier opnieuw. Voor de brouwerij, zie Steamworks Brewing Company.
Steam is een digitaal distributieplatform ontwikkeld door Valve Corporation aanbieden van digital rights management (DRM), multiplayer gaming en social networking diensten. Steam biedt de gebruiker tijdens de installatie en automatische updates van games op meerdere computers, en de gemeenschap functies, zoals vrienden lijsten en groepen, cloud opslaan, en in-game voice en chat functionaliteit. De software biedt een vrij beschikbare application programming interface (API) genoemd Steamworks, die ontwikkelaars kunnen gebruiken om veel van de functies van Steam te integreren in hun producten, met inbegrip van netwerken, matchmaking, in-game prestaties, micro-transacties, en ondersteuning voor door gebruikers gemaakte inhoud via Steam Workshop.
Hoewel in eerste instantie ontwikkeld voor gebruik op Microsoft Windows, zijn versies voor OS X en Linux-besturingssystemen later weer vrijgelaten. Toepassingen waarvan de belangrijkste functies aan het chatten bent en winkelcentra zijn ook vrijgegeven voor iOS, Android andWindows Phone mobiele apparaten. De website Steam repliceert ook een groot deel van de storefront en sociale netwerkfuncties van de stand-alone applicatie.
Met ingang van september 2015, zijn er 6464 Windows-games, 2323 OS X games, en 1.500 Linux spellen beschikbaar op Steam. De dienst heeft meer dan 125 miljoen geregistreerde accounts. Steam heeft maar liefst 12,5 miljoen gelijktijdige gebruikers met ingang van november 2015. De Steam-platform wordt beschouwd als de grootste digitale distributieplatform voor PCgaming zijn; in november 2009, Stardock was uitgegaan van 70% en dan later, in oktober 2013, werd geschat door Screen Digest dat 75% van de online games gekocht via Steam gedownload. In 2015 gebruikers gekochte titels via Steam of via Steam sleutels van externe leveranciers in totaal ongeveer $ 3500000000 neerkomt op 15% van de wereldwijde pc-spel verkoop voor het jaar, op basis van schattingen van de tracking website Steam Spy. Het succes van de Steam-platform heeft geleid tot de ontwikkeling van een lijn van Steam Machine micro-consoles en personal computers die aan minimale specificaties en steamos, een Linux-gebaseerd besturingssysteem opgebouwd rond de Steam Client Server.
Vóór de uitvoering van Steam, Valve Corporation had problemen het actualiseren van haar online games, zoals Counter-Strike; die patches zou leiden tot de meeste internetgebruikers base verbreken enkele dagen. Valve besloten om een platform dat games automatisch zou werken en te implementeren sterkere anti-piraterij en anti-cheat maatregelen te creëren. Valve ook erkend door de gebruiker polls op het moment van de aankondiging in 2002, dat ten minste 75% van de gebruikers hadden toegang tot high-speed Internet-verbindingen, die alleen met de geplande Internet expansie zou groeien in de volgende jaren, en erkende dat zij kon game content te leveren sneller aan spelers dan via de detailhandel kanalen. Valve benaderde diverse bedrijven, waaronder Microsoft, Yahoo !, en RealNetworks aan een cliënt op te bouwen met deze functies, maar werden geweigerd.
ontwikkeling stoom begon in 2002.Working titels voor het product opgenomen "Grid" en "Gazelle". Het werd voor het eerst onthuld voor het publiek op 22 maart 2002, op de Game Developers Conference, waar het puur werd gepresenteerd als een distributienetwerk. Om het gemak van de integratie van de Stoom met een game te tonen, Relic Entertainment een speciale versie van Impossible Creatures. Echter, was het spel niet uitgebracht op Steam tot 2015. Valve een partnerschap aangegaan met een aantal bedrijven, waaronder AT & T, Acer en GameSpy Industries. De firstmod uitgebracht op het systeem was Day of Defeat.
De Steam client is voor het eerst beschikbaar gesteld voor publieke bèta testen in januari 2003 tijdens de beta-periode voor Counter-Strike 1.6, waarvoor het verplicht was om te installeren en te gebruiken. Op dat moment werd de primaire functie van de Stoom van het stroomlijnen van de patch proces gebruikelijk in online computergames. Steam is een optioneel onderdeel voor alle andere games. 80,000-300,000 gamers testte het systeem wanneer het in de beta periode. Het systeem en de website verstikt onder de druk van duizenden gebruikers tegelijkertijd een poging om de laatste versie van Counter-Strike.In 2004 te spelen, werd de World Opponent Network stilgelegd en vervangen door stoom. De online functies van games die Wereld Tegenstander netwerk nodig is opgehouden te werken, tenzij ze werden omgezet in stoom.
Rond die tijd begon Valve onderhandelen over contracten met een aantal uitgevers en onafhankelijke ontwikkelaars om hun producten, met inbegrip van Rag Doll Kung Fu en Darwinia vrijgeven, op Steam. Canadese uitgever Strategy First kondigde in december 2005 dat het zou samenwerken met Valve voor digitale distributie van de huidige en toekomstige titels. In 2002, de managing director van Valve, Gabe Newell, zei dat hij het aanbieden van mod teams een game engine licentie en verdeling over de stoom voor US $ 995. Valve's Half-Life 2 was de eerste wedstrijd om de installatie van de Steam-client nodig om te spelen, zelfs voor retail exemplaren

0 comments:
Post a Comment